در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 18 خرداد 1401، ساعت 05:49

چه روش‌هایی برای به خاطر سپردن اطلاعات وجود دارد؟

بسیاری از اوقات هنگامی که به خرید می‌رویم، فراموش می‌کنیم بعضی از کالاهای مورد نیاز خود را بخریم، مگر آن که فهرست آن‌ها را نوشته باشیم و مرتباً به آن نگاه کنیم.

برای آن که این اتفاق نیفتد و ما بتوانیم اطلاعات را در حافظه‌ی خود نگه داریم، روش‌هایی وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تصویرسازی:

برای مثال اجناس داخل فهرست خرید را به تصویرهای ذهنی تبدیل کنید و در حین خرید مرتب آن‌ها را تصور کنید.

  • ساخت کلمه‌ی مخفف:

حروف اول اجناس را به هم بچسبانید و با آن‌ها یک کلمه بسازید. وقتی این کلمه را با خود تکرار می‌کنید، هر یک از حروف، تداعی‌گر یکی از اجناس می‌شود.

  • ارائه توضیح برای اطلاعات:

می‌توانید برای نام هر یک از وسایل، توضیحاتی برای خود بدهید. این کار باعث می‌شود ارتباطات مختلفی برای وسیله‌ی مورد نظر پیدا کنید، هر کدام به یک کلید راهنما برای شما تبدیل می‌شود.

  • داستان سازی:

با تمام اجناس و اطلاعات داخل فهرست خرید، یک داستان طنز بسازید و خود را نیز در آن داستان تصور کنید.

  • شماره‌گذاری:

برای هر یک از اجناس، یک شماره انتخاب کنید. شماره‌ها باید به ترتیب و پشت سر هم باشند. برای مثال 1. نان، 2. شیر، 3. ماست و ….

  • قطعه قطعه کردن اطلاعات:

با این روش اطلاعاتی را که باید به خاطر بسپارید، به اجزای کوچک‌تری تقسیم می‌کنید. برای مثال برای حفظ کردن شماره‌ی 55586751 به جای حفظ کردن یک عدد 8 رقمی، آن را به سه بخش 555، 867 و 51 تقسیم کنید و این سه جزء کوچک‌تر را حفظ کنید.

منبع مقاله: باشگاه مغز، نویسندگان: حامد اختیاری و تارا رضا پور.

 

چه روش‌هایی برای به خاطر سپردن اطلاعات وجود دارد؟

ویراستار مدرسه
عمومی
18 خرداد 1401۲۰ دقیقه مطالعه

بسیاری از اوقات هنگامی که به خرید می‌رویم، فراموش می‌کنیم بعضی از کالاهای مورد نیاز خود را بخریم، مگر آن که فهرست آن‌ها را نوشته باشیم و مرتباً به آن نگاه کنیم.

برای آن که این اتفاق نیفتد و ما بتوانیم اطلاعات را در حافظه‌ی خود نگه داریم، روش‌هایی وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تصویرسازی:

برای مثال اجناس داخل فهرست خرید را به تصویرهای ذهنی تبدیل کنید و در حین خرید مرتب آن‌ها را تصور کنید.

  • ساخت کلمه‌ی مخفف:

حروف اول اجناس را به هم بچسبانید و با آن‌ها یک کلمه بسازید. وقتی این کلمه را با خود تکرار می‌کنید، هر یک از حروف، تداعی‌گر یکی از اجناس می‌شود.

  • ارائه توضیح برای اطلاعات:

می‌توانید برای نام هر یک از وسایل، توضیحاتی برای خود بدهید. این کار باعث می‌شود ارتباطات مختلفی برای وسیله‌ی مورد نظر پیدا کنید، هر کدام به یک کلید راهنما برای شما تبدیل می‌شود.

  • داستان سازی:

با تمام اجناس و اطلاعات داخل فهرست خرید، یک داستان طنز بسازید و خود را نیز در آن داستان تصور کنید.

  • شماره‌گذاری:

برای هر یک از اجناس، یک شماره انتخاب کنید. شماره‌ها باید به ترتیب و پشت سر هم باشند. برای مثال 1. نان، 2. شیر، 3. ماست و ….

  • قطعه قطعه کردن اطلاعات:

با این روش اطلاعاتی را که باید به خاطر بسپارید، به اجزای کوچک‌تری تقسیم می‌کنید. برای مثال برای حفظ کردن شماره‌ی 55586751 به جای حفظ کردن یک عدد 8 رقمی، آن را به سه بخش 555، 867 و 51 تقسیم کنید و این سه جزء کوچک‌تر را حفظ کنید.

منبع مقاله: باشگاه مغز، نویسندگان: حامد اختیاری و تارا رضا پور.